Vi lanserer europeisk masterclass for radio

Neste uke drar Strømsnes Røe til München for å delta på Europas største radiokonferanse. I tillegg til å være en offisiell del av programmet, lanserer byrået et nytt kurskonsept myntet på den internasjonale radiobransjen. 

– Vi er inne i lydens gullalder! Selv om mediebruken har endret seg radikalt de siste årene, står den gode gamle radioen fortsatt fjellstøtt, sier partner og daglig leder Roy Strømsnes.

Over 3 millioner nordmenn hører radio hver dag, og lyttingen er oppsiktsvekkende stabil. I tillegg har podkast eksplodert i popularitet. Radiomediet er i utvikling og vi hører lyd som aldri før.

Kurskonsept utviklet i samarbeid med NRK

Flere av rådgiverne i Strømsnes Røe har selv bakgrunn fra radio, noe som nå kommer til god nytte: Neste uke lanserer selskapet europeisk masterclass som skal bidra til innovasjon og kompetanseutvikling i radiobransjen. Konseptet bygger på et kurs Strømsnes Røe utviklet i samarbeid med NRK i 2023, og blir lansert under Radiodays Europe i München 18. mars.

– Dette er en perfekt match for oss, fordi vi får brukt hele bredden av kompetansen i byrået. Kurs og kompetanseutvikling er en del av kjernevirksomheten vår. Dessuten har vi et bankende hjerte for radiomediet. Som rådgivere har vi til sammen over 40 år med radioerfaring, sier Strømsnes.

«The Audio Room»

Radiodays er Europas største radiokonferanse og samler over 1.600 deltakere fra 65 land. Strømsnes Røe er vertskap for konferansesporet «The Audio Room», som er en del av det offisielle programmet. Her presenterer vi beste praksis og magiske radioeksempler nøye utvalgt av kuratorer fra Europas største mediehus. «The Audio Room» er en sentral del av det nye masterclass-konseptet vårt, der deltakerne lytter, evaluerer, lærer og deler erfaring. 

Next
Next

Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert